ABRO Projectafbouw

Bij Coddin zijn we altijd op zoek naar manieren om onze partners te helpen hun werkprocessen te verbeteren. Onlangs kregen we de kans om samen te werken met ABRO Projectafbouw, een vooraanstaande speler in de afbouw van (voornamelijk) zakelijke panden.
Procesverbetering dankzij maatwerk registratiesysteem
ABRO Projectafbouw is een organisatie die de afbouw van (voornamelijk) zakelijke panden realiseert. Het bedrijf zag dat er een optimalisatieslag nodig was in hun werkwijze om hun klanten nóg beter te kunnen bedienen.
Tijd voor een verbeterslag dus! We gingen aan de slag voor ABRO Projectafbouw en vonden de oplossing in de vorm van op maat gemaakte software.

Waar het begon; Het begin van de samenwerking

Het eerste contact was bij FC Twente. “We raakten met Falko (Coddin) in gesprek over hoe automatisering altijd als containerbegrip wordt gebruikt om zogenaamd efficiënter te worden”, vertelt Operationeel Directeur Sten Kiezenbrink van. “Er zijn duizenden pakketten en tools op de markt die generiek zijn en die breed ingezet kunnen worden. Hierdoor wordt er in vele gevallen winst behaald binnen de optimalisatie van processen, maar met de keerzijde dat er vele beperkingen zijn met soms zelfs hoge kosten voor maatwerk en onderhoud. Processen binnen een bedrijf moeten leidend zijn waarop de rest aangepast dient te worden, maar wij hebben, net als vele bedrijven, de nodige eigenaardigheden waardoor standaard software niet volstaat. ”, vertelt Kiezenbrink.
Na een aantal verkennende gesprekken besloten we om de samenwerking met elkaar aan te gaan.

Een duidelijk plan; Een innovatief registratiesysteem

Doordat we in de voorbereidende fase alle verbeterpunten in kaart hebben gebracht, konden we snel bezig gaan met het ontwerpen van de software. We maakten een registratiesysteem waarin:

– Eventuele opleverpunten gedocumenteerd worden
– Opleverpunten afgevinkt worden als ze zijn verholpen
– Er de mogelijkheid is om een rapport naar de klant kunnen te sturen dat alles gecontroleerd is

Met dit registratiesysteem kunnen zowel de ploegleiders op locatie als het kantoorpersoneel hun werk makkelijker uitvoeren. Daarnaast ontvangen de klanten van complete rapportages, waardoor afspraken en controles zijn gebundeld. “De communicatie is concreter en sneller, de werkwijzen zijn efficiënter en ook de klantervaring is verbeterd”, zegt Kiezenbrink.

Vraag en antwoord; De kracht van samenwerking

Het succes van het project komt mede dankzij de korte lijntjes tussen ABRO Projectafbouw en Coddin.“Intern betrekken we de personen bij de projecten die met de tools gaan werken. Zij hebben inspraak op de functionaliteit en uitwerking van de maatwerk software. We luisteren naar de interne en externe klant en op basis van deze input ontwikkelen met Coddin de functies.” zegt Kiezenbrink.

Nog meer succes

De eerste oplevering heeft inmiddels plaatsgevonden. “Op basis van deze resultaten hebben we bij ABRO besloten om Coddin nog meer onderdelen te laten ontwikkelen. Met deze extra ontwikkelingen willen we toegroeien naar gestroomlijnde data gedreven processen met oog voor onze klanten. Uiteindelijk willen we de best mogelijke ervaring voor onze klanten. Van ontwerp tot aan oplevering”, sluit Kiezenbrink af.