January 12, 2019

Je homepage is misschien wel de belangrijkste pagina van je hele website. Mensen komen erop binnen en moeten meteen overtuigd zijn om op jouw pagina verder te kijken, iets te kopen of contact met je op te nemen.Daarom moet je homepage spot-on zijn.
Check hier of dat zo is!

  1. Heb je een pakkende titel of slagzin? Begin met een pakkende binnenkomer. De slagzin moet duidelijk vertellen wat mensen kunnen vinden bij jou/je website. Wat beloof je je klanten? Waarom moeten klanten voor jou kiezen?
  2. Wie ben je en waar sta je voor? Het is belangrijk dat mensen weten voor wie ze komen. Daarnaast willen klanten weten wat je missie is. Waar sta je voor? Welk probleem los je op voor je klanten?
  3. Een telefoonnummer! Zorg dat klanten bij binnenkomst meteen contact met je kunnen opnemen. Als klanten moeten zoeken haken ze af. De aandachtsspanne op een website is immers 2!!! seconden.
  4. Wie help je? Wie is je doelgroep? Zijn de diensten en producten voor de websitebezoeker bestemd?
  5. Reviews Klanten meten betrouwbaarheid met ervaringen van anderen. Zorg daarom dat die zeker duidelijk zichtbaar zijn.
  6. USP’s Som op, beeld het af of vertel het in tekst. Zorg tenminste dat je je onderscheidend vermogen kenbaar maakt.
  7. Call-to-action Wij noemen dit de banaan op de pagina. Hetgeen waar de aandacht van de klant direct naar toe gaat. Je zal willen dat deze knop leidt tot het bestellen van een product of het opnemen van contact.
  8. Live chat Heb direct contact met je potentiële klanten en beantwoord vragen. Potentiële klanten zullen eerder klanten worden.

Deze checklist in je mailbox ontvangen? Mail ons op info@coddin.nl

Wist je dat?

  • Wij voor je nauwkeurig kunnen meten welke bewegingen en handelingen bezoekers exact doen op je pagina. Handig voor verbeterpunten!
  • Een websitebezoeker binnen 10 seconden beslist of die iets gaat afnemen op de site of niet.
  • Na die eerste 10 seconden vaak maar 2% van alle bezoekers verder gaan op de website.